Na lekcjach języka polskiego uczniowie klas siódmych podeszli do lektury „Zemsta” Aleksandra Fredry w zupełnie nowatorski i kreatywny sposób! Tym razem zamiast tradycyjnego omawiania tekstu, uczniowie… zamienili się w producentów muzycznych i artystów!
Każdy zespół wybrał jednego z bohaterów komedii Fredry i wcielił się w jego rolę, tworząc autorską płytę muzyczną, która miała odzwierciedlać charakter postaci, jej emocje, motywacje i relacje z innymi. Uczniowie wykonali kompleksową pracę, niczym prawdziwa wytwórnia fonograficzna:
To jednak nie wszystko! Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi uczniowie poszli o krok dalej – przy pomocy AI wygenerowali podkłady muzyczne, dobrali odpowiedni klimat dźwiękowy do emocji zawartych w utworze i stworzyli gotowe piosenki, które mogłyby śmiało znaleźć się na prawdziwych listach przebojów.
Nie zabrakło rockowych albumów Papkina, lirycznych ballad Klary, czy zadziornych hitów Cześnika i Rejenta! Każda płyta była inna, unikalna – bo też każda postać „Zemsty” to osobna historia i temperament.
Ta wyjątkowa lekcja pokazała, jak wiele można wynieść z lektury, kiedy połączymy ją z pasją, technologią i kreatywnością. Uczniowie nie tylko lepiej poznali tekst Fredry, ale także świetnie się bawili, ucząc się pracy zespołowej, twórczego myślenia i wykorzystywania nowych mediów w edukacji.
Brawo dla naszych siódmoklasistów – Wasza wyobraźnia i zaangażowanie zasługują na gromkie brawa!