Uczniowie klas 5a i 5b wzięli udział w warsztatach antyhejtowych, podczas których rozmawialiśmy o sile słów, skutkach hejtu i sposobach reagowania na przemoc.
Zajęcia były przeplatane krótkimi filmami, które skłaniały do refleksji nad emocjami ofiar i odpowiedzialnością każdego z nas.
Uczniowie tworzyli plakaty, próbując własnymi słowami odpowiedzieć na pytanie: czym jest hejt?
W jednej z symbolicznych aktywności zapisywali raniące słowa, które kiedyś usłyszeli, a następnie owijali kartki bandażami – ukazując, że ból często bywa ukryty i niewidoczny dla innych.
W balonach zamykali opisy swoich uczuć związanych z hejtem – z pozoru lekki balon skrywał wewnętrzny ciężar, niewidoczny dla otoczenia. Pękające balony symbolizowały moment, w którym emocji nie da się już dłużej ukrywać.
Podczas gry Jenga uczniowie obserwowali, jak kolejne raniące słowa destabilizują budowlę – tak jak hejt niszczy relacje w grupie.
W ćwiczeniu dotyczącym "ciężaru hejtu" zobaczyli jak trudne do udźwignięcia bywają pozornie "niewinne" komentarze.
Uczniowie dowiedzieli się także, czym jest "koło przemocy" i jakie role odgrywają świadkowie – od biernych kibiców po aktywnych obrońców. Uczyli się, że zgłaszanie hejtu nie jest przejawem słabości, ale siły i troski o innych i o samych siebie.
Na zakończenie warsztatów uczniowie wypuszczali w powietrze bańki mydlane – każda bańka niosła dobre słowo, symbolizując budowanie świata opartego na szacunku, empatii i wsparciu.
Szkoda życia na hejt – wybieramy dobre słowa i odwagę, by zmieniać świat na lepszy.